torsdag 4 november 2010

Flytande alvedon - magiskt!

Leon fyllde tre månader igår och är en stor och fin bebis. Han väger 6975 gram och är 65,5 cm lång. Han fick även sina första sprutor, en i vardera ben. Han var jätteduktig, skrek lite när nålen var som djupast men slutade snabbt när han såg att mamma var kvar ;) hihi. Några timmar senare fick han dock en attack och skrek massor. Jag antog att det var smärta som stelkrampsprutan kan ge så när jag inte lyckades trösta honom gav jag en dos flytande alvedon. I samma stund som den gled ner i munnen slutade han skrika och var därefter lika glad som han brukar. När han skulle sova på kvällen verkade han lite grinig igen, skrek inte, men gnällde. Jag tog tempen och det visade sig att han hade lite lite feber. Jag gav en till liten dos av alvedonen och så fort den rann ner på hans tunga somnade han. Sov 5,5 timme, åt och sov sen till åtta på morgonen. Så himla bra! En varm rekommendation - flytande alvedon!

För övrigt är Leon en riktigt glad kille. Han skrattar åt det mesta. Just nu ligger han i sin säng och pratar med ett leende med sina flygplan som dinglar över sängen. Skönt att han kan roa sig själv.


Han har även blivit riktigt stark i nacken när han ligger på mage.. men tycker kanske inte det är det roligaste man kan göra.


4 kommentarer:

  1. Ja det MÅSTE vi ju bara göra! Till veckan ska jag jobba jättemycket men veckan därpå kanske skulle funka! Ska absolut hälsa Randi! :)

    SvaraRadera
  2. stora killen! tiden går bra snabbt asså..o mer lik Andreas e han nu! shipommes

    SvaraRadera