torsdag 11 november 2010

Familjedag

Idag blev en fin dag. Andreas tog det kloka beslutet att skolka från föreläsningen och umgås med sin familj istället. Vi tog en promenad till Svampen för en fika. Jag och Andreas tittade på utsikten men Leon tyckte flaggorna som fladdrade utanför var roligare. Vi gick vägen genom stan hem. Det var supermysigt, snöiga gator och knarr under fötterna, kändes som vi var ute på julshopping.


Nu har tyvärr Andreas och Wilma åkt till Avesta för lite jobb så jag o Leon är ensamma hemma. Jag är lite sämre på att lägga Leon för jag har inte riktigt tålamod att vagga honom till söms när han är trött o skriker, där brukar Andreas få ta över. Ska dock tillägga att han inte skriker speciellt ofta, framförallt inte länge. Men ändå. Idag bestämde jag mig för att inte ge upp och ta upp honom, utan jag sjöng istället med i vaggvisorna på cd-skivan. Leon blev lugn och började till och med skratta. Jag sjöng i 20 minuter och han var fortfarande vaken. Nej, nu skiter jag i det här tänkte jag och gick ut. Gick tillbaka en minut senare och han sov! Kan ju bara betyda en sak: att jag sjunger som en kråka!

Rosiga kinder kan man få i kylan :)

1 kommentar: