lördag 18 september 2010

Mamma/son - helg

Torsdag till söndag kväll är jag och Leon ensamma hemma då pappa är i Sala och tjänar pengar. Wilma är i Horndal och myser med husses mor och far. Leon och jag tar morgonpromenader, pratar och skrattar. Idag ska vi köpa lördagsgodis till kvällens lördagsmys och imorgon ska vi gå o rösta. Igår hittade jag en badstol på blocket som jag lade beslag på. Den gjorde succé, Leon kan nu bada själv! Efter badet blev han supertrött och sov som en stock på mig, sååå gosig!


En annan sak denna helg var ämnad för var att skapa lite rutiner för Leon och mig. Amningsrutiner och sovrutiner.. Detta var dock svårare än jag trodde för det verkar inte finnas någon logik i bebisens sovmönster. Men för att kanske lyckas klura ut nånting bestämde jag nyss att jag ska notera hans mat-och sovtider, dag som natt. Om några dagar, eller varje dag, kan jag följa upp detta schema för att se om jag finner några mönster som kan hjälpa oss att sova bättre på nätterna vilket är det främsta målet.. En idé är ju att ta ett bad innan läggdags med tanke på gårdagens erfarenhet.. då somnar han i alla fall skönt.

Wish me luck :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar