tisdag 14 september 2010

Härliga mammaledighet!

Först nu känner jag att det är underbart att vara mammaledig. Innan har jag bara känt hur underbart det är att vara mamma och att ha en liten bebis, men nu kan jag även utnyttja min ledighet. Jag kan hitta på grejer och träffa folk jag aldrig träffar annars. Igår var jag till exempel hemma hos min kollega Camilla och hennes lilla Linn, 5 månader. Hur trevligt som helst och vi hade plötsligt massor gemensamt vilket vi inte haft förut. Det bästa är att båda är massörer så vi gav varandra behövlig axelmassage, en del av kroppen som får jäkla massa stryk vid amning och barnvagnsdragande.

Next up var dagens promenad med grannen Matilda, mamma till Tintin, 6 månader. Tyvärr drog ett skitväder in över länet så för att inte bli dyngsura och förkylda sköt vi upp motionen :( Men som mammaledig kan man ju ta igen den nästan vilken dag som helst :)

Imorgon kommer Linda-Marie med dottern Elsa, 5 månader, och hälsar på. Henne känner jag genom gemensamma vänner så nu när vi har barn båda två kan vi oxå bli vänner :) Sen är det så skojsigt att jag via facebooks statusuppdateringar listade ut att Linda-Marie och ovanstående Matilda går på samma babysim.. och de känner Inte varann..

På fredag kommer Therese och hälsar på, dock utan barn eftersom hon inte har några, men väldigt trevligt ändå. Nästa torsdag kommer mina tre kollegor som alla är mammalediga nu. Komiskt.

I denna skara av bekanta mammalediga är jag unik, jag är den enda som har en son! Och appropå honom så utvecklas han heeela tiden. Senaste dagarna har han börjat skratta jättemycket, till och med ljudligt ibland. Det är underbart och gör mig helt varm inombords. Det är för härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar