onsdag 21 oktober 2009

Måndag morgon..

är det inte idag, men det är morgon nu, och jag tror inte alla tycker som jag men min favvotid på dygnet är morgnar och jag gillar verkligen måndagar.

På morgnarna känner jag mig harmonisk, speciellt när jag har tillräckligt med tid. Sitta och äta frulle i lugn o ro, lyssna på Adam och Gry, kolla lite intranät, dricka kaffe, titta ut genom fönstret, filosofera. I love it!

Jag älskar helger för att de är förknippade med ledighet, det är tillåtet att äta och dricka lite onyttigt, man får träffa kompisar på ett lite festligare sätt eller kanske göra något kul man inte gör i veckorna. Men varenda söndag kväll känner jag mig så ohyggligt ofräsch, inuti kroppen. Det har druckits vin, ätits godis och kanske nån onyttig mat. Jag mår fysiskt sämre och läääängtar till måndagen, veckans start på detoxing av helgen. Rensning av kroppens helgrester.

Jag älskar måndagar! Och morgnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar