onsdag 16 januari 2013

Heja Heja!

Halva januari har gått och i år hade jag som nyårslöfte att träna mer.. än förra året, vilket inte är så svårt eftersom jag var gravid och nyförlöst då :) Ett klassiskt nyårslöfte men själv har jag faktiskt aldrig haft just det. NU är det i alla fall dags att ta tag i saken. Fick boken Heja Heja av Martina Haag i julklapp vilken handlar om vägen från att hata springa till att älska det, att orka ett helt maraton. Jag har bara läst 15 sidor men känner mig redan peppad. Idag ska jag ta mina första löpsteg på ett och ett halvt år, men jag ska bara springa tills jag känner att det börjar bli tråkigt eller jobbigt. Och jag tänkte att om jag bloggar om mina framsteg kanske chansen att lyckas blir större. Förresten så fick jag en hållare för Iphone att ha på armen  nu när jag fyllde år också, ännu ett steg närmare mitt mål - att bli en löperska.

Hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar