onsdag 30 januari 2013

Harmoni

Äntligen! Nu känns det på riktigt som att jag har fattat att träning ska vara en del av livet. Har tröttnat nåt så fruktansvärt på alla dessa promenader. Okej om jag har ett mål, ett ärende att utföra, men att bara knalla runt i en timme, Blä! Har jag sällis är det också ok. Men nu har jag så smått börjat jobba på flåset och använda mer än bara benen för att motionera. Tredje löppasset igår, 19 minuter och jätteskönt! Lite svettig också. Idag var jag och Mila på mammacore på Friskis, kändes i benen av utfall och knäböj och i magen efter en minuts planka. Trodde aldrig jag skulle klara en hel minut men WOW I did it! Pigg, glad och med harmoni i kroppen kan jag nu fixa med allt annat som behöver göras. Och nu i samma sekund känner jag mig lite sömnig.. Jag skyller på datorn.

Min första happening närmar sig, 2,5 vecka kvar till Stockholm och Andreas första natt ensam med Mila. Mila vet vad hon vill ha, dvs INTE flaska. Vi har försökt i två veckor men hon bara vägrar. Biter på den, vänder bort huvudet, grinar illa eller skriker. Shit hur ska det gå för A?!? MEN idag kom vändningen. Mila fick sitta i babysittern och jag gav flaskan utan att göra en stor grej av det. Hon får bekanta sig med den lite, på hennes villkor. Det var tredje dagen jag testade så och vipps så drack hon! 75 cl! Åh vilken lättnad! Nu gäller bara att göra det till en vana, så kan jag helt slappna av och ha en fantastisk trevlig vistelse i Stockholm innehållande musical, hotellövernattning och god dricka :D

Let the spring begin! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar