måndag 6 juni 2011

Glesa inlägg

Ok bättring. Ska försöka blogga lite oftare, men det är svårt när man aldrig får vara i fred. Sitter jag i soffan med datorn i knät är Leon snart framme och skriver åt mig eller drar i skärmen. Sitter jag vid bordet så att han inte ska nå klänger han istället på mina ben och blir sur om han inte får komma upp. När han sover måste jag hinna med sånt jag inte kan göra när han är vaken för att han klänger. Haha, mysigt men opraktiskt. Sen har jag inte alltid nåt att skriva om heller, men jag kan skriva ändå. Räkna bara med fler sämre inlägg :) Ok Zellie?

Nu sitter han faktiskt i sin stol vid bordet och leker med "bältet", så jag kan skriva några rader nästan ostört. Jag kan väl uppdatera om småproblemen jag skrivit om på sistone. Min mage har verkar ha återfått sin balans. Min långsamträning har gett resultat. Magen mår bra och tål små mängder kaffe (har inte vågat prova stora mängder), men hemmet är sällan i ordning. Jag plockar långsamt, prioriterar inte längre städning utan tar det när jag känner att jag har tid. Ogillar att ha ostädat, men gillar att ha oont i magen. Leons haka har blivit bättre, men det röda är inte helt borta. Det fades away sakta men säkert. Skönt.

Så, det var väl det. Vad mer? Andreas har sommarlov så jag går ner på halvtid nu (med mammajobbet). SKÖNT!! Sovmorgon varannan dag och hälften så mycket hålla-Leon-på-gott-humör-då-han-är-trött-och-gnällig. Guld värt! Fram till midsommar då Andreas börjar jobba, men då får jag hjälp från andra håll. Hem till mamma som får ta över ;)

Nä nu är pojken rastlös så vi måste gå ut. Hej hopp ses!

2 kommentarer: