måndag 13 juni 2011

Kräftpremiär

Sommaren har startat. Våra inplanerade saker har haft sin premiär. Andreas har slutat skolan och vi har tre veckor ledigt tillsammans innan han ska jobba. I helgen avverkade vi en träff med Sara, Tim och deras stora kille Alexander som blir ett år om nån vecka. Kul att se de små trollen ihop, men de ville inte direkt leka med varann. Alex skrämde mest Leon då han blev sur för att Leon tog hans anka eller bara kom för nära. Men Wilma skrämde Alex så det blev oavgjort ;)

Lördagen innebar shopping i Linköping för mig och Andreas. För mig blev det en tröja vilket var ett måsteköp eftersom det var 10 grader kallare än jag väntat mig och hade lämnat alla mina tröjor i Örebro. Trodde det var sommar. Andreas gjorde några fina klipp. Kul för honom :)

Efter shopping hem till mamma och Lasse och deras otroligt härliga place. Fan det blir bara värre och värre. Först byggde de ut 120 extra kvadrat i två plan och ny bygger de ut den redan enorma altanen med typ 70 kvadrat. Lite ny gräsmatta var lagd också så de bor i himmelriket. Där kommer jag vara mycket i sommar. Jag, Leon och Wilma medan familjefadern jobbar, men även han då han inte jobbar :) Lovely! Anyway, på lördagskvällen åt vi kräftor. MUMS FILIBABBA! Gött som körv! En deliciös västerbottenpaj sällskapade kräftorna och jordgubbar och glass avslutade denna somriga måltid. Fantastiskt gott!

Vi fortsatte sommartemat på söndagen då Lasses dotter med sambo och dotter kom besök. Vi käkade sill och färskpotatis! I love! Lite jordgubbar på det och sen hemfärd för familjen Lindström/Gustafsson som avslutade sommarhelgen med ett glas rött på balkongen. Men måste erkänna att värmen hade dragit nån annanstans, så det blev gonatt och sova gott. Måste också erkänna att hemma är ändå alltid bäst. Ingen sjö utanför fönstret, ingen uteplats och inga kräftor, men rutiner och sitt eget är fruktansvärt skönt, speciellt när man har barn.

GLAD SOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar