måndag 14 maj 2012

Tavelvägg

Dags att få nåt gjort här i hemmet. Vi har inte satt upp en enda tavla och ingen lampa, så det är rätt kalt och opersonligt här hemma. Och trots att jag är arbetslös/ickestuderande/sysslolös så händer ingenting. Men nu känner jag att motivationen börjar komma. Jag vill först och främst framkalla lite bilder, rama in och sätta upp på väggen. Vi har en skitbra vägg för sånt, för en tavelvägg. Så jag började med att kolla igenom vilka bilder jag kan framkalla och inser att jag inte alls har många bra kort på Leon. Jag har massa kort men inga i bra vinkel där man ser hela hans ansikte, osuddigt, och utan grimas. På den fronten måste jag skärpa mig. Måste nog ta fram kameran lite oftare. Jag tar ju ofta iPhonen eftersom den ligger nära till hands, men så fort han ser den vill han ju leka med den. Att bläddra bland bilderna är det bästa han vet.

Men men, jag hittade i alla fall några hyfsade, men då till problem nummer två. Hur blir en tavelvägg finast? Ska man ha samma färg på ramarna eller kan man blanda? Kan man ha olika storlekar på tavlorna? Ja det är klart man kan, men vilka ska då vara större och mindre. Det är banne mig inte bara att välja ut och framkalla, man måste visst tänka igenom allt redan från början! Eller måste man det? Kan det bli lite som det blir kanske? Ja, jag löser väl det på nåt sätt. 


2 kommentarer:

  1. Go bananas! Jag tycker det är snyggt att blanda både färg och strl. Lite crazy så där ;)

    Lycka till // Ida

    SvaraRadera
  2. Tack för rådet! Så gör vi :)

    SvaraRadera