torsdag 10 maj 2012

Elaka barn

Jag har en kompis som har en son som är lika gammal som Leon.Vi träffas då och då för lite mammasnack och barnlek vilket är väldigt trevligt. Leon och hans kompis är rätt olika som personer men har nog lite utbyte av varandra ändå, om inte annat så lär de sig av varandra.  Dock finns ett problem. Leons kompis har fått för sig att det är väldigt roligt att nypa Leon i ansiktet och gör det gång på gång. Hans föräldrar tycker såklart inte alls om hans beteende och säger till honom ordentligt, men det verkar inte hjälpa. Leon är för snäll för att ge tillbaka och står istället och tar emot, eller ropar på hjälp. Såhär långt är väl inte problemet superstort, men vad jag är rädd för är att Leon ska lära sig av sin kompis och börja nypa sina andra kompisar, exempelvis på dagis, i kinderna. Det är det sista jag vill. Leon är inte ett elakt barn. Det är inte hans kompis heller, och han har förmodligen i sin tur lärt sig av sina kompisar som varit lite hårdhänta mot honom. Han ger tillbaka på Leon. Ond spiral. Ska vi sluta träffa dem? Det vore väldigt synd tycker jag. Men vad gör man för att undvika att Leon tar efter detta beteende? Ja jag vet inte. Jag tycker om både min och Leons kompis, för för övrigt är han en jättego och charmig liten kille, så vi får väl bara hoppas att han slutar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar