lördag 20 februari 2010

Sköljmedel

Kan någon tala om för mig varför alltid facket för sköljmedel är fyllt med vatten? Jag brukar tömma det innan jag häller i medlet men det är alltid fullt efter tvätten. Förut har vi haft vitt sköljmedel så jag har trott att det bara är vatten i, men idag testade jag med vårt nya gröna sommaräpple (för att få lite vårkänslor) och då var det helt plötsligt helt grönt vatten efteråt och fullt med sköljmedel fast i botten av facket. Har inte kläderna fått nåt sommaräpple då? Man kanske inte ska tömma ur vattnet ur facket, utan blanda med vatten? Kanske finns nåt syfte.. Nån som vet?

1 kommentar:

  1. Hamnade här när jag googlade på sköljmedel. Frågan om sköljmedel är nog större än så. Vad innehåller det. Behövs det? Ger det allergier? Eller värre saker. Kan det brytas ner i naturen. Provade sköljmedel och nu stinker jag sommaräng. Hur mycket sköljmedel totalt köper vi och häller ut. Det skulle kunna va nåt att skriva om det. /Stockholmsvargen

    SvaraRadera