tisdag 9 februari 2010

Politik

Det är mycket politik nu. I skolan kopplad till folkhälsa där jag känner att mina kunskaper brister. I höst är det val, och inte heller där är jag ett dugg insatt. Jag tänkte att för en gångs skull ska jag välja helt själv. JAG väljer vad jag ska rösta på. Inte utgå från hur mina föräldrar röstar eller vad kompisar har för åsikter, jag ska ha mina egna. Jag ska kunna argumentera för att jag röstar på det jag röstar på, och jag ska göra det utifrån vad jag tycker är viktigt att satsa på.

Så härmed avger jag ett "nyårslöfte":
Jag ska börja kolla på nyheterna!
Låt bästa block vinna!

2 kommentarer:

  1. tjohooooo!!!
    hehehhee.....men oavsett, så kom över o diskutera lite så kan vi plöja ner politikerna med deras sketna argument som inte håller nånstans.
    hejja hejja, jag är inte helt hundra heller längre, står o svajjar mellan två partier, dock på samma block.

    SvaraRadera
  2. mm, men jag ska inte låta er övertyga mej ;)

    SvaraRadera