fredag 5 februari 2010

Pad Thai

Jarevare goaste jag ätit på länge! Min pad thai-lunch blev så god så jag vill dela med mig av det enkla receptet här:

2 portioner:
200 gram risnudlar (1/2 paket)
1-2 kycklingfiléer
2 ägg
2 stora vitlöksklyftor
olja
1-2 msk soja
1-2 dl sweet chilisås
1 msk flytande honung (alt. 1 dl socker vilket jag tycker är onödigt)
valfria wookgrönsaker

Gör såhär:
Låt nudlarna ligga i kokhett vatten 3 minuter
Häll rikligt med olja i en stekpanna
När oljan är ordentligt varm, kasta i den hackade vitlöken
Efter 1 minut, i med kycklingen, stek tills nästan klar
Knäck i äggen och låt dem stekas under omrörning
Lägg i de mjuka nudlarna, rör om
I med sweet chili, soja och honung, låt steka 2 minuter
I med grönsakerna, låt steka ca 5 min
Klart!

JÄTTEGOTT!

1 kommentar:

  1. ååå va gott det lät..det där receptet måste jag bara pröva nån dag!! Så tack för det!! :) ses på måndag /Frida

    SvaraRadera