torsdag 14 oktober 2010

Dagarna går så fort!!! Imorgon är det åter fredag och jag kom precis tillbaka från Linkan där jag var i helgen.. känns som igår. Jag var där för att gamla tjejgänget skulle på spa vilket vi gett varann i 30-årspresent. Behandlingarna var riktigt fina förutom kurbadet. Förstår inte att folk betalar för det, 25 minuter i ett skumbad med bubblor för 265 kronor! Jag orkade dessutom bara sitta/ligga i en kvart. Däremot var den hudlotion man fick smörja sig med efteråt riktigt skön! Bodyscruben, massagen och ansiktsbehandlingen var dock tiptop, så jag är helnöjd i stort!

Men det roligaste var att träffa tjejerna och snacka massa skit. Vi skulle varit sju men blev sex. Tråkigt att Bettan fick förhinder, men det blir fler gånger. På kvällen tog vi en fördrink med plock hos Julia. Fortsatte ut på Riva där vi bokat bord. Ett jäkla tjatter hela kvällen, och hur trevligt och kul som helst! Men vi insåg att vi blivit till åren då vi irriterade oss på ett högljutt grabbord och lämnade krogen vid 22. Då fyra av sex har småbarn och en var höggravid tyckte vi att nattsömnen ändå skulle utnyttjas. Vi hade ju ändå varit igång hela dan!

Höggravida Kristin beräknade ankomst fyra dagar senare men skickade ett sms efter tre dagar där hon meddelade att en dotter var född. En starkt känsla intog min kropp, jag fick rysningar överallt och fick tillbaka känslan då jag själv fick upp Leon på bröstet. En helt otrolig känsla blandad av enorm lycka, utmattning och hormonstorm. Jag blev så oerhört glad för Kristins skull och nästan lite avis på den där första-dagarslyckan!

Men min lycka blir bara större och större, Leon är min älskade lilla skruttbebis! Jag insåg idag att han är lite före. Han har nämligen börjat dregla de senaste dagarna så jag var tvungen att googla. Då stod det att de börjar göra det när de upptäcker sin mun, vilket de gör runt tre månaders ålder. Leon är bara två! hihi

En annan sak han är tidig med är sitt intresse för hockey, han ska spela i LHC när han blir stor!


Och han har äntligen börjat uppskatta sitt gym!

1 kommentar:

  1. Så söt...å jag ser att han ska spela i rätt lag i framtiden ;-).

    Ha det gott!

    Helena

    SvaraRadera