tisdag 31 augusti 2010

Förkyld liten skrutt

Jag har smittat min son. Jag blev förkyld, o nu är han d, stackar´n. Inte lätt att vara täppt i näsan när man är så liten. Och inte lätt att vara mamma när BVC sagt att bebisar inte kan andas genom munnen, utan bara genom den lilla näsan. I morse var han jättetäppt så jag blev orolig, ringde sjukvårdsrådgivningen och bad om råd. De hörde honom skrika och lugnade mig genom att upplysa om att han då uppenbarligen Kan andas genom munnen. Annars skulle jag droppa bröstmjölk i hans näsa och gärna ha honom i bärsele så att han är i upprätt läge. Det första anser jag nästintill omöjligt då han i vaken tillstånd inte är stilla och då jag försökte när han sov rann det bara undan.. var som ett lock för näsan, gick inte. Men att ha honom i bärsele var ett utomordentligt råd. Bärselen kom till användning för första gången, han somnade i den och jag kan blogga med två händer samtidigt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar