tisdag 29 september 2009

Kul o kul o lite halvkul

En dag í berg-och-dal-banans tecken. Det händer både roliga och mindre roliga saker.

1. Till stan för att försöka returnera en tröja jag tappat bort kvittot på. God tur. 400 kronor rikare. Dock på tillgodo-kvitto men bättre än en icke användbar tröja i garderoben.

2. Tandläkare Bo Ahlberg. Bukfet skabbig typ men förmodligen duktig på sitt jobb. Jag var där för att rotfylla en gammal tand och jäklar, jag tror tandläkarbranchen har utvecklats sen jag förra och enda gången jag lagade en tand för 10 år sen. Bedövningen verkade ordentligt! Kände nada! Sen satte han in alla möjliga grejer i munnen på mig, nån skruvställning som jag inte fattade om den var inborrad i mitt tandkött eller hur 17 den var monterad. Nårga fler grejer satte han in men fråga mig inte hur eller var. Jaja, efter 30 min var han iaf klar och tydligen var ingen rotfyllning gjord. Bara en provisorisk lagning..??? Och ska visst tillbaka o göra nåt mer.. nä jag fattar inte riktigt.

3. Pga av halvt förlamat ansikte kunde jag inte äta annat än flytande. Köpte en fisksoppa som smakade mummi mummi.. men ack vad sugen jag blev på allt annat sen. Godis! Fet mat! Tillfredsställelse!

4. Våra möbler har kommit och vi ska hämta dom sen!! :D :D :D Ingen mer frulle i soffan! Lovely!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar